پیدا کردن دوربین مخفی در خانه

به گزارش ساری فان، دوربین مخفی یکی از وسایلی است که ممکن است برای نظارت بر فعالیت های شخصی یا حریم خصوصی شما استفاده گردد. این دوربین ها معمولاً در جاهایی قرار می گیرند که کمتر دیده شوند، مانند سقف، دیوار، آینه، لامپ، ساعت، گلدان و غیره. برای پیدا کردن دوربین مخفی، شما باید چند روش را امتحان کنید.

پیدا کردن دوربین مخفی در خانه

روش اول: استفاده از چشم خود

قبل از برای تشخیص دوربین مخفی با گوشی می توانید با کمی دقت دوربین مخفی را پیدا کنید. برای این کار، شما باید به جزئیات محیط اطراف خود توجه کنید و هر چیز عجیب و غریب را آنالیز کنید. بعضی از نکاتی که می توانید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

  • وجود سوراخ های کوچک یا ترک های عمیق در دیوار، سقف، آینه یا لوازم دکوراتیو

  • وجود لامپ های LED کوچک و روشن در جای نامناسب

  • وجود سیم های الکتریکی گسسته یا پشت پرده

  • لوازم الکترونیکی تازه یا نامأنوس در محل

  • صدای زمزمه گوش خراش در حالت سکوت

روش دوم: استفاده از فلش دوربین گوشی

بعضی از دوربین های مخفی به صورت بی سیم عمل می نمایند و با فرستادن سیگنال رادیوئی تصویر را منتقل می نمایند. این سیگنال ها ممکن است به وسیله فلش دوربین گوشی شما قابل رؤیت باشند. برای این کار، شما باید فلش دوربین خود را روشن کنید و به هر جای مشکوک نگاه کنید. اگر در جایی دوربین مخفی باشد، شما ممکن است نقطه ای درخشان و قرمز را ببینید.

روش سوم: استفاده از نرم افزار های تشخیص دوربین مخفی

روش دیگری که می توانید برای پیدا کردن دوربین مخفی بهره ببرید، استفاده از نرم افزار های تشخیص دوربین مخفی است. این نرم افزار ها با استفاده از سنسور های موجود در گوشی شما، مانند مغناطیس سنج، ژیروسکوپ، میکروفون و دوربین، می توانند دوربین های مخفی را شناسایی نمایند. بعضی از نرم افزار های معروف و موثر برای این منظور عبارتند از:

Hidden Camera Detector

این نرم افزار با استفاده از سنسور مغناطیسی گوشی شما، می تواند دوربین های مخفی را تشخیص دهد. این نرم افزار با نشان دادن نقشه و راهنمای صوتی، شما را به سمت دوربین هدایت می نماید.

Glint Finder

این نرم افزار با استفاده از فلش دوربین گوشی شما، می تواند دوربین های مخفی را تشخیص دهد. این نرم افزار با نشان دادن نقطه قرمز در صفحه، شما را به سمت دوربین هشدار می دهد.

Spy Hidden Camera Detector

این نرم افزار با استفاده از سنسور ژیروسکوپ گوشی شما، می تواند دوربین های مخفی را تشخیص دهد. این نرم افزار با نشان دادن نقطه سبز در صفحه، شما را به سمت دوربین هدایت می نماید.

این روش ها برای پیدا کردن دوربین مخفی کارآمد هستند، اما هیچ کدام 100 درصد قطعی نیستند. برای اطمینان بیشتر، شما باید همواره به حس خود اعتماد کنید و در صورت شک به جایی، آن را ترک کنید.

برترین دوربین مدار بسته خانگی

اکنون که بحث دوربین مخفی داغ است بیاید به معرفی برترین دوربین مدار بسته خانگی بپردازیم.

برترین دوربین مداربسته برای منزل دوربین دام (Dome) داهوا مدل DH-HAC-HDW1200TRQP-A است. یکی از پر فروش ترین مدل های دوربین مداربسته، که در بازار ایران می توان برای منزل و ساختمان های مسکونی تهیه کرد می باشد. این مدل دوربین داهوا با قیمت فوق العاده و ویژگی هایی مثل کیفیت بسیار بالا، دید در شب، میکروفون داخلی، ضد آب و گرد و غبار بودن و … تمامی احتیاج های شما در زمینه امنیت و نظارت رفع می نماید.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند؟

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند ؟ این سوالی است که بسیاری از افراد ممکن است داشته باشند. دوربین های مدار بسته معمولا برای نظارت بر فضاهای عمومی یا خصوصی استفاده می شوند و ممکن است اطلاعات حساس یا شخصی را ثبت نمایند. برای اینکه بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند یا نه، چند راه وجود دارد:

  • اولین راه این است که به شکل و نوع دوربین توجه کنیم. بعضی از دوربین ها دارای چراغ LED هستند که در هنگام ضبط روشن می شوند. اگر چراغ LED روشن باشد، به احتمال زیاد دوربین در حال ضبط است. البته بعضی از دوربین ها ممکن است چراغ LED نداشته باشند یا به صورت پیوسته روشن باشند.

  • دومین راه این است که به صدای دوربین گوش کنیم. بعضی از دوربین ها در هنگام ضبط صدای کلیک یا سوسو زده می شوند. اگر صدای دوربین را بشنویم، به احتمال زیاد دوربین در حال ضبط است. البته بعضی از دوربین ها ممکن است صدای قابل شنیدن نداشته باشند یا به صورت پیوسته صدا دهند.

  • سومین راه این است که به جهت و حرکت دوربین نگاه کنیم. بعضی از دوربین ها قابلیت چرخش و تغییر زاویه دید دارند و ممکن است در هنگام ضبط به سمت فعالیت های مشکوک گرایش پیدا نمایند. اگر جهت و حرکت دوربین را مشاهده کنیم، به احتمال زیاد دوربین در حال ضبط است. البته بعضی از دوربین ها ممکن است ثابت باشند یا به صورت تصادفی حرکت نمایند.

  • چهارمین راه این است که به منبع تغذیه و اتصالات دوربین نگاه کنیم. بعضی از دوربین ها به برق شهر یا باطری وصل هستند و ممکن است در هنگام قطع شدن منبع تغذیه خاموش شوند. اگر منبع تغذیه و اتصالات دوربین را آنالیز کنیم، به احتمال زیاد می توانیم بفهمیم دوربین ضبط میکند یا نه. البته بعضی از دوربین ها ممکن است منابع تغذیه و اتصالات پنهانی داشته باشند یا به صورت بی سیم کار نمایند.

دیجی داهوا نمایندگی داهوا در ایران، فعال در زمینه فروش سیستم های نظارتی است که با سابقه بلند مدت و درخشان خود توانسته است مشتریان زیادی را بدست بیاورد. اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید، می توانید با مراجعه به وبسایت یا تماس با شماره 021-91006008 با کارشناسان مجرب این مرکز ارتباط بگیرد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1707

به "پیدا کردن دوربین مخفی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا کردن دوربین مخفی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید