طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای ترد و خوشمزه به سبک بازاری و آسان

به گزارش ساری فان، اگرچه خوردن میوه و تنقلات سالم برترین گزینه های موجود به عنوان میان وعده هستند، اما گاهی اوقات هیچ چیز جای ظرف بزرگی پر از چیپس سرکه ای را نمی گیرد. اگر طعم چیپس نمکی برایتان تکراری شده، طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای یکی از راحت ترین روش های داشتن اسنکی عالی برای لذت بردن از اوقات فراغت مثل دورهمی ها یا تماشای فیلم و سریال است. اگرچه خوردن و درست کردن چیپس ساده بسیار لذت بخش است، اما باید مراقب باشیم که از مضرات چیپس به ویژه برای بچه ها غافل نشویم. در ادامه این مطلب طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای با بکینگ پودر را یاد می گیریم.

طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای ترد و خوشمزه به سبک بازاری و آسان

مواد لازم برای تهیه چیپس خانگی سرکه ای

  • سیب زمینی 4 عدد
  • سرکه 4 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم
  • یخ به میزان لازم

مراحل تهیه چیپس خانگی سرکه ای

1. برش دادن و اسلایس کردن سیب زمینی ها

برای داشتن چیپس خانگی سرکه ای ترد، لازم است که سیب زمینی را بسیار نازک برش دهیم. برای این کار ابتدا سیب زمینی ها را شسته و با پوست کن، آن ها را پوست می کنیم. سپس به وسیله رنده مخصوص چیپسی یا همان مندولین سعی می کنیم سیب زمینی ها را به نازک ترین برش های ممکن دربیاوریم. این کار با چاقو نیز ممکن است اما کار کردن با آن میزانی دشوارتر از کار با رنده است. برای استفاده از چاقو توجه داشته باشید که باید چاقوی شما تا حد خوبی تیز شده باشد و تا حد ممکن برش های نازکی از قطعات سیب زمینی ایجاد کنید.

2. استراحت در آب و یخ

قرار دادن اسلایس های سیب زمینی در ظرف آب و یخ، برای تُرد شدن سیب زمینی ها لازم است. برای همین یک کاسه برداشته و آن را تا نیمه پر از آب سرد می کنیم. میزانی یخ به آن اضافه می کنیم تا دمای آن پایین نیاید. در این مرحله باید به مخلوط آب و یخ، چهار قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر اضافه نموده و در آب حل کنیم. پس از افزودن سرکه و بکینگ پودر، ورقه های سیب زمینی را درون آب قرار می دهیم. برای انتخاب سرکه محدودیت خاصی وجود ندارد و می توانید از یا بهره ببرید. استراحت دادن سیب زمینی ها در آب یخ، باعث از بین رفتن نشاسته های سطحی شده و موجب می گردد تا در هنگام سرخ شدن، سطح چیپس زودتر به رنگ قهوه ای دربیاید.

3. آبکشی و خشک کردن سیب زمینی ها

در این مرحله باید ورقه های سیب زمینی را درون آبکش بریزید و سپس آن ها را خشک کنید. بعد از آبکش کردن سیب زمینی ها، آن ها را درون یک پارچه نخی تمیز بچینید تا خشک شوند. برای خشک کردن طرف دیگر می توانید از یک دستمال کاغذی حوله ای نیز بهره ببرید. سعی کنید پارچه ای که از آن استفاده می کنید نخی و حتما تمیز باشد تا برش های سیب زمینی بوی نامطبوعی نگیرند.

4. سرخ کردن سیب زمینی

بعد از اینکه ورقه های سیب زمینی به خوبی خشک شدند، می توانیم گام نهایی تهیه چیپس سرکه ای را برداریم. یک قابلمه یا ماهیتابه گود را برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. ابتدا اجازه می دهیم تا ظرف قدری داغ گردد. پس از داغ شدن ظرف، درون آن روغن می ریزیم. میزان روغن باید به حدی باشد که برش های سیب زمینی درون آن شناور شوند. بهتر است روغن تا دمای حدود 350 تا 360 درجه سانتی گراد داغ گردد و سپس سیب زمینی را درون آن بریزیم. در این دما حدود 4 دقیقه زمان لازم است تا سیب زمینی کاملا سرخ شده و چیپس شما آماده گردد.

5. خنک شدن چیپس

بعد از اینکه سیب زمینی ها به مقدار کافی سرخ شدند و آن ها را از روغن برداشتید، مهم است که به آن ها فرصت خنک شدن بدهید. انباشته کردن سیب زمینی های روغنی و داغ روی یکدیگر موجب نم دار شدن چیپس و از دست رفتن خاصیت تُرد بودن آن می گردد. برای این منظور، پس از جدا کردن سیب زمینی از روغن، آن ها را درون یک ظرف پهن که کف آن دستمال کاغذی حوله ای قرار داده شده، بگذارید. این کار باعث می گردد روغن اضافه چیپس گرفته شده و سریع تر خنک گردد.

6. افزودن نمک و چاشنی

حالا تقریبا کار شما تمام شده و وارد مرحله نهایی تهیه چیپس خانگی سرکه ای شده اید. برای نهایی کردن کار فقط کافیست میزانی نمک روی چیپس ها بپاشید تا چیپس سرکه ای شما آماده گردد. برای اینکه مطمئن شوید نمک به صورت یکدست روی چیپس ها پخش شده، ابتدا میزانی نمک روی یک طرف آن ها بپاشید و سپس چیپس ها را برگردانده و طرف دیگر را نمک بزنید. مراقب باشید که در استفاده از نمک زیاده روی نکنید. در نهایت چیپس خانگی سرکه ای خوشمزه شما آماده سرو است.

سوالات متداول درباره طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای

در این مطلب کوشش کردیم تا ساده ترین روش برای تهیه چیپس خانگی سرکه ای را برای شما توضیح بدهیم. در ادامه به تعدادی از رایج ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده ایم.

طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای با فر چگونه است؟

اگر می خواهید چیپس خانگی شما روغن کمتری داشته باشد و به اصطلاح، رژیمی گردد می توانید از فر نیز بهره ببرید. برای آماده کردن چیپس در فر فقط کافی است که بعد از خشک کردن ورقه های سیب زمینی، روی آن ها میزانی روغن اسپری نموده و سپس سینی را در فر قرار دهید. دقت داشته باشید که دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم و حتما آن را از قبل گرم کنید. 12 تا 15 دقیقه زمان می تواند برای آماده شدن چیپس در فر کافی باشد.

به چیپس سرکه ای چه چاشنی هایی می توان اضافه نمود؟

اگر دوست دارید چیپس خانگی شما علاوه بر سرکه طعم های متنوع تر دیگری نیز داشته باشد، می توانید از میزانی فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پاپریکا به عنوان چاشنی بهره ببرید. این مواد را می توانید همزمان با اضافه نمودن نمک به چیپس بیفزایید.

برای نگهداری چیپس خانگی چه روشی مناسب تر است؟

اگر از چیپس خانگی به درستی نگهداری نکنید، بعد از مدتی نرم شده و خاصیت تُرد بودن خود را از دست می دهد. برای همین چیپس های اضافه را می توانید درون یک ظرف دربسته قرار داده و آن ها را در یک محیط خشک و خنک بگذارید.

طرز تهیه چیپس سرکه ای خانگی بدون بکینگ پودر چگونه است؟

بعضی از آشپزها استفاده از بکینگ پودر را در تهیه چیپس خانگی الزامی می دانند. علت این امر این است که بکینگ پودر موجب می گردد تا سیب زمینی هنگام سرخ شدن، ترد شده و شکل بازاری پیدا کند. اگرچه استفاده از آن اجباری نیست و اگر بکینگ پودر در منزل موجود ندارید یا به هر علتی مایل به استفاده نیستید، می توانید آن را از فهرست مواد اولیه چیپس حذف کنید یا به عنوان جایگزین از خمیرمایه بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 مهر 1402 بروزرسانی: 19 مهر 1402 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1703

به "طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای ترد و خوشمزه به سبک بازاری و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای ترد و خوشمزه به سبک بازاری و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید