تفریحات شبانه در تبریز؛تجربه رویایی و خاطر انگیز

به گزارش ساری فان، شب های تبریز به خصوص در فصل تابستان برای گشت و گذار مناسب است. تبریز یکی از شهرهای تاریخی ایران به شمار میرود که آثار تاریخی متعددی دارد و بسیاری گشت و گذار در این شهر را مختص به روز می دانند اما باید به شما بگوییم تعدادی از مکان های شهری تبریز از جمله پارک ها، مراکز خرید و رستوران و خیابان های فضای مناسبی برای سرگرمی در شب دارند. یادتان باشد برای تماشا اماکن تاریخی ساعت بازدیدشان محدود است و بهتر در روز به بازدید آثار تاریخی بروید چرا که محوطه های تاریخی معمولا از ساعت هشت الی هفده عصر باز هستند و برترین فرصت برای گشت و گذار در اماکن تاریخی به حساب می آیند. در این مقاله خبرنگاران به سرگرمی های شب های تبریز می پردازد.

تفریحات شبانه در تبریز؛تجربه رویایی و خاطر انگیز

پارک های تبریز - شب های تبریز

یکی از مکان های گردشگری هر شهری پارک ها به حساب می آیند. پارک ها محیط خوبی برای قدم زذن، استفاده از دوچرخه و تفریحات ورزشی هستند. در تبریز چندین پارک وجود دارد که بزرگسالان و بچه ها و نوجوان ها می توانند در کنار هم اوقات خوشی را داشته باشند. اگر دوست داشتید در شب های تبریز به محیط های شاد بروید حتما به پارک های تبریز سر بزنید.

پارک ائلی گلی تبریز

اگر دوست داشتید در شب های تبریز یک مکان سرزنده و شاداب را انتخاب کنید پارک ائلی گلی تبریز در فهرست برنامه سفری خود قرار دهید. این پارک از مکان های مهم تفریحی شهر به حساب می آیند و به خصوص در فصل تابستان مملو از جمعیت هستند. در شب ها تمام این پارک نور پردازی می گردد که جلوه ای دیگر به پارک می بخشد. در این پارک یک حوضچه بزرگ در آب می بینید که بنایی کوشکی در بالای آن قرار گرفته است.

نه تنها امروزه یکی از مکان های تفریحی شب های تبریز به شمار میرود بلکه به خاطر این کوشک از مکان های تاریخی هم محسوب می گردد. می توانید بنای بیرونی این کوشک که به قبل از دوران صفوی می رسد را بازدید کنید. در این پارک تفریحات ورزشی، رستوران و بوفه های متعددی وجود دارد. فضای مناسبی برای بازی بچه ها به شمار میرود.

آدرس پارک: تبریز، خیابان شهید باکری، بلوار ائل گلی

پارک باغلارباغی تبریز - شب های تبریز

یکی دیگر از مکان های مهیج به خصوص برای بچه ها پارک باغلارباغی تبریز است. در این پارک شهربازی وجود دارد و خوب است بدانید که تا ساعت 12 شب باز است. اگر دوست دارید حسابی به کودک شما در سفر خوش بگذرد و در پی تفریح شبانه در شهر تبریز هستید پارک باغلارباغی تبریز انتخاب کنید. جالب است بدانید که این پارک دارای کلبه وحشت و کلبه شادی برای بچه ها است. این پارک یکی از مکان سرزنده شب های تبریز به شمار میرود. جدا از وسایل بازی هم باغ وحشی دارد که می توانید حیوان های مختلفی را مشاهده کنید. این پارک گاهی برنامه ها، جنگ های شادی برای عموم برگزار می گردد که می توانید بهره ببرید.

آدرس پارک: تبریز، بلوار شهریار، جنب پارک ولیعصر

مجموعه تفریحی کوه عینالی

مجموعه تفریحی کوه عینالی قرارد یکی از مکان های مجذوب نماینده شب های تبریز به شمار میرود. تله کابین تبریز این مجموعه در روز گردشگرهای متعددی را به سوی خود جذب می نماید. اما در شب هم مورد علاقه بسیاری از گردشگرها و ساکنان شهر به حساب می آیند. در مجموعه تفریحی کوه عینالی صد ها رستوران و مغازه وجود دارد که می توانید یک دورهمی مجذوب نماینده در کنار هم داشته باشید و یک غذای تبریزی خوشمزه را نوش جان کنید. جالب توجه شما که تلکابین تبریز در شب هم فعال است و بعضی منظره شهر را دوست دارند از بام بلند تبریز مشاهده نمایند. البته فعالیت آن در شب های تابستان بیشتر است و تا ساعت 20 است. در محوطه مجموعه کوه های سرخ عینالی تفریحات دیگری هم وجود دارد و در شب ها با نورپردازی خاصی معین شده اند.

آدرس: تبریز،بزرگراه پاسداران، مجموعه تفریحی کوه عینالی

خیابان های تبریز

تبریز یک شهر تاریخی است و بسیاری از خیابان و محله های تاریخی آن دارای نورپردازی است و شما می توانید در شب به قدم زدن در محله ها و خیابان های تبریز بپردازید. اهالی شهر برای تفریح و قدم زدن به سوی این خیابان ها می آیند و از مکان های سرزنده شب های تبریز به حساب می آیند.

عابرگذر ولی عصر - شب های تبریز

اگر دوست دارید زمانی هم برای خرید و سوغاتی داشته باشید از خیابان ولیعصر تبریز غافل نشوید. این خیابان دارای نورپردازی های زیبایی است و تمام خیابان هم سنگ فرش شده است. مغازه های دو طرف خیابان وسایل لوکس و کالا های گران قیمت می فروشند که شما می توانید پوشاک زنانه، مردانه بچگانه را مشاهده کنید. علاوه بر خرید و پیاده روی امکانات تفریحی خوبی و رستوران و کافه های مناسب در عابر گذر ولی عصر قرار گرفته است که از مکان های تفریحی شب های تبریز به شمار میرود.

آدرس عابرگذر ولی عصر: تبریز، حدفاصل بین میدان ولی عصر و فلکه بازار

پل قاری تبریز

یکی از مکان های تاریخی تبریز که در شب ساکنان شهر برای قدم زدن می روند پل قاری تبریز است. این پل قدیمی دویست ساله که متعلق به دوران قاجار است از مکان های گردشگری تبریز به شمار میرود و در شب دارای نورپردازی است. اگر در شب های تبریز یک محیط خوب برای پیاده روی را می خواهید انتخاب کنید پل قاری تبریز یکی از مکان های مناسب محسوب می گردد. هم معماری پل قدیمی را می بینید و هم از قدم زدن در کنار اهالی شهر تبریز لذت می برید.

آدرس پل قاری: تبریز، خیابان ثقه الاسلام، پل قاری

خیابان تربیت - شب های تبریز

خیابان تربیت تبریز در دل بافت تاریخی است. چندین بنا مانند مسجد قدیمی شعبان، خانه شاهزاده ضیاالدوله امان الله میرزا در این خیابان واقع شده است. البته در شب بازید اماکن تاریخی آن وجود ندارد ولی یکی از برترین خیابان های تبریز برای قدم زدن و تماشا فرهنگ مردم و خرید به شمار میرود. در خیابان تربیت تبریز ده ها پاساژ خرید قرار گرفته است که محیطی مناسب برای خرید کردن است. اگر غذاهای سنتی تبریز را دوست دارید در خیابان تربیت می توانید برترین رستوران های دیزی و کباب را مشاهده کنید و یک غذای خوشمزه را نوش جان کنید. خیابان تربیت نیز از مکان های سرزنده شب های تبریز است که گردشگرها می توانند حسابی از آن لذت ببرند.

آدرس: تبریز، میدان ساعت، خیابان تربیت

مراکز خرید در تبریز

شهر تبریز هم مراکز خرید مدرن دارد و هم دارای بازار سنتی و قدیمی است که از مکان های سرزنده شب های تبریز است. اگر دوست دارید وقتی برای خرید بگذارید برترین زمان شب است. چرا که روزهای به اماکن قدیمی شهر تبریز می توانید بروید و در شب ها هم به مراکز خرید سر بزنید و برنامه سفری پرباری داشته باشید.

بازار قدیمی تبریز

یکی از مکان های مهم تبریز بازار قدیمی تبریز است. اگر در نزدیکی سال نو باشید این بازار تا آخر شب باز است و از مکان های سرزنده شب های تبریز محسوب می گردد. در دل بازار تاریخی تبریز ده ها بنای قدیمی دیگر وجود دارد این بازار که بزرگترین بازار سر پوشیده ایران است برترین مکان برای خرید سوغات و صنایع دستی تبریز به شمار میرود. حتی اگر خرید هم نکردید می توانید معماری و بناهای قدیمی ، صنایع دستی معروف تبریز از جمله فرش تبریزی ، گلیم و ده ها مورد دیگر را ببینید. بازارها نه تنها مراکز خرید هستند بلکه نبض زندگی و فرهنگ مردم شهر در آن هم چنان زنده است و می توانید مشاهده کنید. با خرید کردن می توانید لذت ببرید و شبی خاطره انگیز را برای خودتان بسازید.

آدرس بازار تبریز: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بازار بزرگ تبریز

مجتمع خرید لاله پارک - شب های تبریز

یکی از مهم ترین مراکز خرید تبریز که در تا ساعت 12 شب هم باز است مجتمع خرید لاله پارک تبریز است. این مرکز خرید نه تنها فروشگاه ها متعددی دارد بلکه امکانات تفریحی زیادی دارد که در شب های تبریز می توانید از آن بهره ببرید. در این مجتمع سینما، شهربازی، فود کورت و بیست رستوران غذاهای سنتی و مدرن است که می توانید از آن بهره ببرید. این مجتمع 6 طبقه است و در مغازه هایش می توانید برندهای ترک را بخرید. یکی از مکان های مهم نشاط آور مرکز خرید لاله پارک تبریز فان تایم است که در ادامه برایتان شرح می دهیم.

آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده

فان تایم پارک لاله تبریز

یکی دیگر از مکان های مهیج شاد و در تبریز که به خصوص برای بچه ها نشاط آور است فان تایم لاله پارک تبریز است. اگر دوست دارید به مکانی مجهز به بازهای مدرن برای بچه ها بروید فان تایم لاله پارک تبریز در فهرست برنامه های سفری خود بگذارید. فان تایم لاله پارک تبریز یکی از مکان های شاد و سرزنده شب های تبریز به شمار میرود. در کنار آن کافه های خوبی است که می توانید در آن استراحت کنید و یک نوشیدنی خوشمزه نوش جان کنید.

آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده

مرکز خرید ستاره باران - شب های تبریز

اگر در شب مکان دیگری برای تفریح در شهر تبریز انتخاب کنید م یتوانید مرکز خرید ستاره باران در فهرست برنامه سفری خود قرار دهید. مرکز خرید ستاره باران در سه طبقه است که طبقه اول آن برای پوشاک است و حدود نود مغازه دارد. جدا از مغازه های دارای فود کورت، شهربازی سرپوشیده، سینما است. اگر دوست دارید در شب به تفریح بپردازید از هایپر من مارکت بهره ببرید و یا به سینما بروید این مرکز خرید را برای تفریح های شب های تبریز می توانید انتخاب کنید. شهربازی مرکز خرید ستاره باران شهر تبریز قلعه شادی نام دارد که در ادامه معرفی می کنیم.

آدرس: میدان جهاد، خیابان 22 بهمن، رو به روی شرکت نفت

شهربازی سر پوشیده قلعه شادی

اگر دوست دارید در شب کودک خود را به مکانی شاد در تبریز ببرید شهربازی سرپوشیده قلعه شادی یکی از برترین مکان های شبانه تبریز است. در این مجموعه بیش از 56 بازی شاد وجود دارد که از وسایل مختلف می توانند استفاده نمایند. دارای یکی از ورودی های مجذوب نماینده شهر بازی است که از دیوار قلعه ای تشکیل شده است و برای کودک ها بسیار مجذوب نماینده است. یکی از وسایل مجذوب نماینده ماشین های برقی هستند که کودک ها می توانند بهره ببرید. شهربازی سرپوشیده قلعه شادی یکی از برترین مکان ها تفریح برای شب های تبریز است.

آدرس: میدان جهاد، خیابان 22 بهمن، رو به روی شرکت نفت، طبقه سوم

رستوران های شهر تبریز

یکی دیگر از مکان های تفریخی شب های تبریز رستوران های اصیل و معروف تبریزی هستند. اگر دوست دارید رستوران های شهر تبریز را بشناسید مقاله تجربه طعم های ناب در رستوران های معروف تبریز از خبرنگاران از دست ندهید. معمولا تمام گردشگرها دوست دارند شام خود را در از غذاهای محلی انتخاب نمایند و رستوران ها یکی از مکان های تفریحی هر شهری یه حساب می آیند. در ادامه دو مورد از رستوران های معروف تبریز برایتان شرح می دهیم اما همان طور که گفته شد تعداد رستوران های خوب در تبریز کم نیستند و می توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید.

رستوران گاز ماخ - شب های تبریز

یکی از رستوران های معروف شهر تبریز گازماخ به معنی ته دیگ است. اگر دوست دارید انواع کباب ها خوشمزه در محیط دنج آرام نوش جان کنید می توانید رستوران گازماخ را انتخاب کنید. کوفته های تبریزی رستوران گازماخ نیز معروف است. تمام ظروف رستوران گازماخ چینی هستند و همه چیز رنگ و بوی سنتی دارد. یکی از برترین مکان های تفریحات شبانه در تبریز رستوران هستند که شب های تبریز را دلپذیر می نمایند.

آدرس رستوران گازماخ: کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش 10 متری مقدم

رستوران برکه

یکی دیگر از رستوران های معروف تبریز رستوران برکه است و شما می توانید غذاهای خوشمزه چون آبگوشت قورمه شورباسی، دیزی و کباب های معروف را نوش جان کنید. این رستوران در محیط باز و دل انگیز دارد که در خیاط با درختان سرسبز و زیبا و گلدان ها پوشیده شده است. انواع رستوران های سنتی مدرن، شب های تبریز را برای گردشگرها دلپذیر تر نموده است.

آدرس رستوران برکه: آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، بین زیرگذر اول و دوم

سخن آخر درباره شب های تبریز

در این مقاله تمام مکان های تفریخی شبانه تبریز معرفی گردید. اگر قصد سفر به تبریز داشتید می توانید به راحتی بلیط پرواز، هتل خود را از وب سایت خبرنگاران انتخاب کنید و یا پکیج های تور تبریز از سایت خبرنگاران بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1566

به "تفریحات شبانه در تبریز؛تجربه رویایی و خاطر انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات شبانه در تبریز؛تجربه رویایی و خاطر انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید