از دنیای مجازی مشتریان واقعی بسازید

به گزارش ساری فان، مهارت هایی برای تبدیل کردن فالوور به مشتری

شما احتیاج به مهارت هایی دارید تا مشتریان را ترغیب به خرید کنید. امروزه با فراگیر شدن اینترنت، استفاده از شبکه های اجتماعی هم رو به افزایش است، بطوریکه همه می توانند براحتی با این ابزارها کار نمایند و پست مورد نظرشان را بفرستند. اما فراوری محتوای تاثیرگذار کار افراد متخصص است. شما در ابتدای کار ممکن است با موانعی روبرو شوید که باید آنها کنار بزنید و در پایان با یاری مهندسی معکوس راه رسیدن به مشتری را به وسیله فلوور پیدا کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با 4 راهکار برای داشتن برترین عملکرد در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

از دنیای مجازی مشتریان واقعی بسازید

1- عادت های بد را کنار بگذارید

گشت و گذار بی فایده در فیسبوک، توییت کردن بعضی از پست ها به صورت اتفاقی و لایک زدن بدون هدف در اینستاگرام نشان می دهد که شما مشکل بهره وری دارید. برای اینکه بتوانید در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار باشید باید بهره وری روزانه خود را افزایش دهید. اول و سرانجام هر روز 15 دقیقه از وقت خود را به فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. به سؤال های کاربران پاسخ دهید و خودتان را در گفتگوها درگیر کنید. بعد از این کار مقدار فروش خودتان را آنالیز کنید و ببینید محتوایی که گذاشته اید نتیجه مثبت داشته است یا خیر؟

برای مدیریت مقدار فروش باید یک تقویم تهیه کنید. آنالیز کردن محتوا و نتیجه آن یاری می نماید که فروش خودتان را با نظم بیشتری پیگیری کنید. از همه مهم تر اینکه این کار از راکد ماندن مطالب جلوگیری می نماید و باعث می گردد مخاطبانتان با مطالب شما بیشتر درگیر شوند و درنتیجه نرخ تبدیل فالوورها به مشتری افزایش پیدا کند.

2- داده ها را آنالیز کنید

آیا می توانید به این سؤال پاسخ دهید که فعالیت در کدام شبکه ی اجتماعی نرخ فروش و مشتری های وفادار بیشتری برایتان داشته است؟ داده ها برای هدایت کردن و فراوری اطلاعات مفید به وجود می آیند. اگر می خواهید نرخ تبدیل شدن فالوورها به مشتری را افزایش دهید، باید یاد بگیرید که داده های خود را تحلیل کنید. داده ها موارد خوب را به عالی تبدیل می نمایند و حقایق ناخوشایند را برای شما آشکار می نمایند. شما بدون تحلیل داده ها هرگز قادر نخواهید بود تصمیم مناسبی برای کسب و کار خود بگیرید. گوگل آنالیتیکس و داده های فیسبوک و توییتر اطلاعات خوبی در این زمینه به شما می دهند. از این اطلاعات بهره ببرید و آن ها را با استراتژی فراوری محتوا، نحوه انجام آن، طول پست ها و زمان بندی کردن پست ها ترکیب کنید.

3- مخاطبان خود را تعریف کنید

آیا می دانید که مخاطبانِ پست های شما را چه افرادی تشکیل می دهند؟ اگر نمی توانید فروش محصولات خود را افزایش دهید، به این علت است که مخاطبان خود را نمی شناسید. برای اینکه ببینید آن ها به چه چیزی احتیاج دارند باید کمی تحقیقات انجام دهید. برای این کار از مشتری های فعلی خود آغاز کنید و از آن ها سؤال کنید. به عنوان مثال به آن ها بگویید: تصویر کنید شما برای حل مشکل اضافه وزن خود کوشش می کنید، چه چیزی در این جهت کار را برای شما سخت می نماید؟ طراحی سؤال هایی از این قبیل احتیاجمند تفکر و تأمل است. وینسنت هندریک، پروفسور فلسفه و منطق دانشگاه کپنهاگ، گفته است: یک سؤال خوب سؤالی نیست که لزوما با بله یا خیر پاسخ داده گردد. برترین سؤال ها آن هایی هستند که وابسته به شرایط و دارای پاسخ های متفاوت باشند.

در سؤال پرسیدن زمینه خاصی تعیین کنید و جسور باشید. سعی کنید به مشتری ها یاری کنید خودشان را در سناریوی مطرح شده از جانب شما تصور نمایند و در موقعیت داستان شما قرار بگیرند. هرچقدر اطلاعات بیشتری در رابطه با مسائل مشتری ها داشته باشید، راحت تر می توانید برای آن ها محتوای مفید فراوری کنید. سرمایه گذاری های شما زمانی جواب می دهند که محتوای فراوریی تان بتواند بازار مناسب را هدف قرار دهد.

4- مزیت خاصی نسبت به رقبا داشته باشید

مردم برای خریدن یک محصول یا خدمات، از تجربه گذشته خود استفاده می نمایند. اگر شما نتوانید مزایای استفاده از محصولات خود را برای آن ها شرح دهید، رقبایتان از شما جلو خواهند زد. از شبکه های اجتماعی برای بیان راه حل و ارزش هایی که محصولاتتان به مشتری ها می دهد بهره ببرید. به عنوان مثال فروختن غذای سگ، گربه یا ماهی، یک فروشگاه مرتبط با حیوانات خانگی را از دیگران متمایز نمی نماید. مردم این چیزها را می توانند از همه مغازه ها تأمین نمایند. چیزی که آن ها واقعا احتیاج دارند بدانند، این است که فروشگاه شما چگونه به افزایش کیفیت زندگی آن ها و حیوان خانگی شان یاری خواهد نمود.

برای انجام چنین کاری داستان مشتری های قدیمی و فعلی خود را به اشتراک بگذارید. اجازه بدهید مشتری های جدیدتان با مزیت محصولات شما نسبت به رقبایتان آشنا و برای امتحان کردن محصولات شما تشویق شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1394

به "از دنیای مجازی مشتریان واقعی بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دنیای مجازی مشتریان واقعی بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید