آشنایی با 13 حقیقت جالب درباره شهر یکاترینبورگ روسیه

به گزارش ساری فان، یکاترینبورگ چهارمین شهر عظیم روسیه از نظر جمعیت است و پایتخت منطقه اورال است. این شهر در مرکز قاره اوراسیا، در مرز اروپا و آسیا، بیش از 1600 کیلومتری شرق مسکو واقع شده است. یکاترینبورگ شهری است با صحنه هنر و موسیقی پر جنب و جوش که قابل مقایسه با کلان شهرهای روسیه است. این مرکز در طول جنگ جهانی دوم یک قطب صنعتی ضروری بوده است. یکاترینبورگ فراز و نشیب های زیادی را در طول تاریخ تجربه نموده است. در ادامه، بعضی از حقایق جالب در خصوص شهر یکاترینبورگ را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آشنایی با 13 حقیقت جالب درباره شهر یکاترینبورگ روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

1-امپراتوری روسیه در یکاترینبورگ انتها یافت

در سال 1918 تزار نیکلاس رومانوف و همسرش الکساندرا و فرزندانشان اولگا، تاتیانا، ماریا، آناستازیا و الکسی توسط بلشویک اعدام شدند. محل اعدام، خانه ایپاتیف، اکنون کلیسایی بر روی خون است که به افتخار رومانوف ساخته شده بود. با مرگ این خانواده، امپراتوری روسیه و سلطنت تزارها انتها یافت و ملت روسیه به کشور جدید کمونیستی رانده شدند. یک تئوری توطئه همیشگی وجود دارد که ادعا می نماید آناستازیا از این مصیبت جان سالم به در برد.

2-یکاترینبورگ، شهر فرهنگ

چندین رویداد فرهنگی در مکان های مختلف در شهر یکاترینبورگ برگزار می گردد. مرکز فرهنگی جوانان اورال غالباً کنسرت های جاز و راک، نمایش ها، مسابقات، جشنواره ها، سخنرانی ها، نمایشگاه های کتاب و مجالس ادبی را برگزار می نماید. شرکت نمایندگان در چندین باشگاه مصاحبه در خصوص هنر و فرهنگ مدرن صحبت می نمایند.

بازدید نمایندگان در محله های یکاترینبورگ فرصتی عالی برای پرسه در فضای شهری روسی در شروع قرن نوزدهم را دارند. هر تابستان، در طول جشنواره استنوگرافیا، خیابان های یکاترینبورگ به موضوع شگفت انگیز هنر خیابانی تبدیل می شوند. صدها هنرمند از روسیه و دیگر کشورها برای شرکت در این جشنواره به این شهر می آیند.

برای سفر به روسیه و تجربه بازدید از شهرهای این کشور پهناور، با خرید تور روسیه خبرنگاران با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت سفر خود را آنلاین برنامه ریزی کنید.

3-جنگ های باند مافیایی در دهه 1990

باند بدنام اورالماش توسط مافیوس های محلی در جستجوی سود اقتصادی تأسیس شد. آن ها در ابتدا کنترل مشاغل کوچک را در محله های اطراف خود شروع کردند. اما انحلال اتحاد جماهیر شوروی منجر بی ثباتی گسترده­ای در کشور شده بود. به همین سبب این گروه مافیایی به سرعت به قدرت بسیاری دست یافت. در مدت زمان کوتاهی، یکاترینبورگ گرفتار جنگ های خشونت آمیز برسر زمین شد. دشمنان اصلی باند اورالماش باند مرکزی بود.

هر باند، متوفی خود را در گورستان های جداگانه در مناطق مختلف شهر به خاک سپردند. اکنون می توانید از آرامگاه های اعضای مافیای بدنام، بازدید کنید. روی سنگ قبر آن ها با تصاویر حقیقی حکاکی شده و با ویژگی های تعیین آن ها تزئین شده است. یکی متخصص پرتاب چاقو بود و دیگری مهارت های مهلک مبارزه با مشت را داشت. امروزه هنوز بعضی از مراکز خرید، هتل ها و آب میوه ها متعلق به اعضای سابق باندهای مافیایی هستند.

4-یکاترینبورگ اولین شهر صنعتی در روسیه

از لحاظ تاریخی، فلزکاری یکی از بزرگترین صنایع یکاترینبورگ بود. یکاترینبورگ اولین شهر در روسیه بود که صنعتی شد. اهمیت آن هنگامی بیشتر شد که راه آهن سراسری سیبری این شهر را به سیبری متصل کرد. در سال 1820 از بام آهنی ساخته شده در یکاترینبورگ برای پوشاندن سقف خانه های مجلس در انگلیس استفاده شد. برای ساخت برج ایفل پاریس از فولاد اورال و از مس منطقه نیز برای ساخت مجسمه آزادی نیویورک استفاده شد.

5-این شهر دارای هنر خیابانی برای افراد کم بینا است

هنر بریل ابتکاری بین استنوگرافیا و آژانس خلاق پاسیبل مستقر در مسکو است. هدف آن ایجاد فرصتی برای تعامل گسترده تر نابینایان با شهر و جامعه است. هنر بریل در یکاترینبورگ، داستان سه فرد کم بینا را روایت می نماید که در صنایع مربوطه خود به فزونی دست یافتند.

از میان هتل های خبرنگاران، با رزرو آنلاین ارزان هتل روسیه بهترین و مقرون به صرفه ترین هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید.

6-یکاترینبورگ در زمان جنگ دنیای دوم یک مکان مهم بود

در طول جنگ دنیای دوم، یکاترینبورگ به دلیل داشتن کارخانه های فراوری محلی و فراوری فلز، به یک قطب مهم صنعتی تبدیل شد. بیشتر صنعت در مسکو و سنپترزبورگ به این شهر منتقل شد تا جنگ وقفه ای در کار آن ها ایجاد نکند. همچنین یکاترینبورگ از بخش قابل توجهی از مجموعه آثار هنری با ارزش موزه ارمیتاژ محافظت کرد. هنگامی که بیشتر آثار موزه برای نگهداری به این شهر منتقل شد.

7-یکاترینبورگ به عنوان پایتخت سازه گرایانه روسیه لقب گرفته است

با وجود ساختارهای سازنده برجسته فراوان در اطراف شهر، به راحتی می توان درک کرد که چگونه شهر نام مستعار خود را گرفته است. در امتداد جهت اصلی شهر، چندین ساختمان سازه گرا، از جمله هتل نمادین ایست (Iset Hotel)، به عنوان بخشی از مجموعه شهرک چکیست وجود دارد.

8-مجسمه شیگیر(Shigir)، قدیمی ترین سازه چوبی دنیا

قدیمی ترین مجسمه چوبی شناخته شده دنیا در یک باتلاق پوده در رشته کوه اورال پیدا شده است. قدمت این چوب حدود 11500 سال است. این مجسمه دو برابر هرم بزرگ جیزه، سه برابر بابل و پنج برابر خرابه های شهر باستانی پترا، قدمت دارد. مجسمه شیگیر به یک قطب توتم شباهت دارد و می توان آن را در موزه منطقه ای سوردلوفسکی یافت.

9- زادگاه بوریس یلتسین است

بوریس یلتسین اولین رئیس جمهور روسیه از اولین شهر اورال بود. او به خوبی توانست جای خود را در دولت روسیه تثبیت کند. بوریس یلتسین در واقع در یک مزرعه در اطراف شهر بزرگ شده بود و درنهایت برای تحصیلات عالی به شهر نقل مکان کرد. او قبل از انتقال به مسکو به حزب کمونیست محلی پیوست و به ارتقای درجه بالایی دست یافت. جایی که او یک مقام ارشد کمونیست و در نهایت اولین رهبر دولت آزاد شد.

10-یکاترینبورگ اولین ایستگاه اصلی در راهن سراسری سیبری

یکاترینبورگ که به شرق به ولادی وستوک می رود، اولین ایستگاه اصلی در جهت قطار افسانه ای است، که پنجره­ای به آسیا نامیده می گردد. از مسکو تقریباً کمتر از یک هفته طول می کشد تا به ولادی وستوک برسید. در نتیجه، بسیاری از مسافران تصمیم دارند این سفر حماسی با قطار را با چند روز اقامت در یکاترینبورگ لذت بخش تر نمایند.

با خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خبرنگاران سفر خود را همین حالا تنها با چند کلیک آنلاین برنامه ریزی کنید.

11-پیرمرد بوکاشکین یکاترینبورگ را به خانه خود صدا می نماید

پیرمرد بوکاشکین، میراثی از هنر خیابانی را در شهر یکاترینبورگ به جا گذاشت. او یک هنرمند بوهمیایی نمادین از دوران اتحاد جماهیر شوروی بود. پیرمرد بوکاشکین به دلیل عجیب و غریب بودنش در کل شهر شناخته می شد. او جانی دوباره به فضای مرده در مرکز شهر بخشید و اغلب با حمل بالالایکا و تنبور و زنگوله هایی را که روی کلاه خود بسته بود. وی در اطراف شهر پرسه می زد و در نهایت به شخصیتی فرقه ای بسیار دوست داشتنی تبدیل شد که نفوذش فراتر از محدوده شهر یکاترینبورگ بود.

12-قدرمت زیاد کوه های اورال

رشته کوه اورال در حدود 250-300 میلیون سال قدمت دارد. اورال یکی از معروف ترین کوه های بسیار قدیمی بر روی زمین به شمار می رود. این رشته کوه بزرگ از شمال به جنوب کشور روسیه عبور می نماید و نماد سنتی از مرز اروپا و آسیا است. اورال همچنین سرشار از بسیاری از مواد معدنی و سنگ های قیمتی و منبع مهم صنعتی برای شهر یکاترینبورگ است.

13-یکاترینبورگ، شهر ورزش

یکاترینبورگ یک مرکز ورزشی پیشرو در روسیه است. در این شهر بیش از 1700 مکان ورزشی شامل 16 ورزشگاه، بیش از 400 سالن ورزشی داخلی و 45 استخر وجود دارد. یکاترینبورگ یکی از 11 شهر روسیه است که میزبان جام دنیای 2018 و جشنواره بین المللی طرفداران است. در سال 2023، یکاترینبورگ میزبان یونیورسیاد تابستانی دنیای (World Summer Universiade) خواهد بود.

روسیه

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 872

به "آشنایی با 13 حقیقت جالب درباره شهر یکاترینبورگ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 13 حقیقت جالب درباره شهر یکاترینبورگ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید